Kundrelationer – bland det bästa med konsultrollen
En av de roligaste sakerna med att vara konsult är möjligheten att få arbeta med så många trevliga kunder. Det är en väldigt belönande känsla att kunna hjälpa företag och organisationer – men framför allt personer – med att lyckas med sina webbsatsningar.
Ibland har man en sådan tur att kundrelationer värmer lite extra:
Vid mitt senaste kundmöte hos branschorganisationen Svensk Försäkring fick jag en väldigt uppskattad överraskning när webbansvarige Ulrica Loeb överräckte en present. Hon hade hört talas om mitt rent privata projekt just nu (bebis, med beräknad launch i november) och stickat en jättefin liten kofta i alpackaull till den kommande leveransen.
Ulrica är inte bara en driven kommunikatör på Svensk Försäkring, utan driver även den ideella föreningen Hjälpstickan, genom vilken man kan bidra med sin tid, sin kreativitet och sitt garn för att hjälpa behövande.
Fina kundrelationer och möten med kompetenta, engagerade och inspirerande människor ute på de företag och organisationer vi arbetar med lyser verkligen upp tillvaron för oss konsulter.