Analys, statistik och KPI:er är avgörande för din digitala marknadsförings framgång. Detta inkluderar de processer som gör det möjligt att kontinuerligt mäta, förstå, förbättra och förändra taktiker och förbättra insikter för marknadsstrategier.
Smarta marknadsförare ser till att analys och mätning kopplar ihop marknadsföringsaktiviteter med kundresan, kundens förflyttning genom sälj- och marknadstratten och de olika stegen som kunden går igenom.
Analys, statistik och KPI:er hjälper också att koppla ihop digital marknadsföring med affärsmål – för att tydligt visa digital marknadsförings värde.
Utöver det betydande värdet av enskilda mätvärden för att finjustera aktuella kampanjer och program pekar analysresultat ut vägen för att förbättra digitala marknadsföringsinsatser och kundupplevelser.
Du lyckas bäst om du kombinera analys med din marknadsföringserfarenhet och kreativitet. Tekniken för digital marknadsföring är inte avsedd att ersätta kreativa visioner och innovativa idéer som kommer från dig och ditt team.
Med tekniken kan du hålla kunden i fokus och säkerställa ett kontinuerligt uppdaterat sammanhang och relevans i dina marknadsföringsinsatser.
Knowit Experience vill tillsammans med vår partner Kentico ge dig mer tips: