I början av November hade Optimizely sitt heldagsevent Opticon med fokus på "Reinventing digital experiences". Här kommer några spaningar från vår Business Director Urban Nyblom som var på plats.
Optimizely visade upp hela sin produktsuite och hur den i sin helhet skapar ett kraftfullt verktyg för marknad, E-com och webbredaktörer. Vi ser att det här kan skapa stora värden och möjligheter för våra kunder. Optimizely har satsat hårt på att skapa ett integrerat datalager som möjliggör en effektiv skalbarhet.
Med experimentering har Optimizely tagit ett nytt kliv. Experimenteringen är ett fantastiskt verktyg för att optimera och testa sitt nuvarande användargränssnitt. Det handlar också om att sömnlöst kunna rulla ut och live-testa nyutvecklad funktionalitet. Den möjliggör för utvecklare och produktägare att själva bestämma hur stor del av trafiken och vilka användare som ska exponeras för den nya funktionaliteten, så att man gradvis kan lansera en ny funktion och testa, lära och iterera innan den lanseras fullt ut.
På scen berättade kunder som Ikea, HM och Norweigian hur de arbetar med experimentering och vilka otroliga resultat det har gett dem.
Option avslutades på ett för oss mycket trevligt vis – vi vann utmärkelsen "Solution partner of the year". Det är ett fint kvitto för oss och våra kunder. Kontakta oss om du vill veta hur Optimizelys produktportfölj kan komma er till gagn på bästa sätt.