5 sätt att optimera dina digitala kampanjer

Som marknadsförare är det viktigt för dig att bemästra digital marknadsföring, för att vara redo för kunder i olika kanaler som befinner sig i olika steg i kundresan.

E-boken innehåller:

  • Utmaningar på vägen till dina goda resultat
  • Customer Relationship Managements roll inom digital marknadsföring
  • Köpdrivna interaktionsmönster har förändrat säljtratten
  • Hur du begränsar dina utmaningar inom digital marknadsföring
  • Personalisering, målgruppsinriktad kommunikation och A/B-tester
  • Email marketing och lead score
  • Kontinuerlig analys och kunddata

Smart användning av digitala marknadsföringsprocesser och tekniker maximerar den positiva effekt du har på dina kunder och deras kundresor.

Desto mer du optimerar din digitala marknadsföring ju mer relevant kund-kommunikation. Som i sin tur leder till att du når dina försäljningsmål.

Digital marknadsföring måste organiseras kring kundinsikter, teknologi och innehåll; kontinuerligt uppdaterade kunddata och marknadsföringsanalys, en integrerad martech-plattform med digital marknads-föringsteknologi, och innehåll med hög kvalité kopplad till kundens behov och intressen.

Knowit Experience har tillsammans med vår partner Kentico författat detta white paper och önskar dig trevlig läsning.