Business Intelligence

Det är dags att vakna och öppna ögonen för att se nya möjligheter 

Förenkla din vardag med ett CRM system. Har du hamnat i Excel träsket? Vill du spara tid och få mer pengar i din plånbok? Vill du bli mer effektiv och uppnå dina mål snabbare?

SF

Vad är CRM egentligen? Ett CRM system är ett IT – stöd som ger dig och full koll på dina kundrelationer genom en simpel och tydlig arbetsprocess.

Här kommer mina tankar kring CRM (customer relationship management). När man jobbar som säljare är man väldigt målfokuserad och tävlar mot sig själv varje dag för att uppnå bästa resultat. Detta gäller både när man jobbar med korta och långsiktiga relationer. För mig finns det inga korta relationer utan när man har fått första kontakten med kunden kan man bygga vidare på den aktiva relationen. Det är här CRM verktyget kommer in i bilden. För att kunna ha struktur och koll på sina leads är det i mina ögon nödvändigt att ha en produktiv arbetsprocess. Det har du med ett fungerande CRM system.

Du har säkert som många andra fastnat i Excel träsket. Jag har nu stolt tagit mig ut ur träsket. Excel kan fungera om man har ett fåtal kunder men är man ett större företag och har många kunder att ha koll på är det viktigt att ta hand om varje unik kund individuellt.

När du har trogna kunder är det oerhört viktigt att du tar hand om dem med bästa kvalité och det gör du genom att ha ett CRM system som håller koll på dina kunder. Detta gör att du skapar ännu mer förtroende och tillit vilket gör att dina kunder kommer stannar kvar ännu längre hos dig. Låter det inte fantastiskt?

Om ditt företag kommer att kunna drivas, vet du att du behöver en strategi för framtiden. Ni har säkert redan mål för försäljning, affärsmål och lönsamhet men nu genom att använda sig utav ett CRM system kan alla pusselbitar falla få plats för att nå framtidens mål för din verksamhet.

CRM verktyget är till för att säljarna ska ha en bättre arbetsprocess, men vad tycker säljarna själva?

Detta kan vara väldigt varierande men många säljare är oerhört målfokuserade och tycker att ett CRM system tar tid ifrån att sitta med kund i telefonen. Vilket minskar intäkterna tror dem. Säljare är inte alltid helt positiva till att använda ett CRM system till början för att det är ett sätt för chefen att kontrollera deras arbete.

Med ett CRM system leder bokstavligt talat till ökad försäljning och inget är viktigare för en säljare än att uppnå sina mål.

Nu är det dags att reda ut med 5 skäl till varför säljare behöver CRM.

1. Försäljaren får en klar överblick

2. Systemets struktur ger mer tid att sälja

3. Ordning och reda

4. Spara tid, var målfokuserad

5. Punktlighet i kundkontakten

Nu undrar ni säkert vad jag använder mig utav för CRM system?

Vi på Knowit Decision Göteborg använder oss utav Salesforce som är ett väldigt enkelt och smidigt att använda och att förstå ifrån första gången man använder sig utav verktyget. Det som är så speciellt med Salesforce är att det finns en AI lösning inbyggt för att du ha koll på dina hetaste leads. Med hjälp utav Einstein kan alla bli smartare vad gäller kunder.

Jag skulle väldigt gärna vilja berätta och diskutera mer om Salesforce och AI lösningen Einstein. Jag vill nu ge er chansen att komma till oss på Knowit.

Den 30 januari 7:30 – 9:30 har vi ett frukostseminarium där du kommer få inblick i hur människor kommer samarbeta med maskiner i framtiden. Vi ger dig en förståelse hur du använder Salesforce och skapar en effektiv arbetsprocess. Det är dags att vakna nu och komma upp ifrån Excel träsket.

Anmälan: https://www.knowit.se/academy/anmalan/?evt=17547&occ=17549

- Ditt CRM system är avgörande för företagets framgång!

 

Vill du veta mer om Salesforce eller har frågor är du välkommen att kontakta mig.

Karolina Nordin

Mobil: 0706771910

E-mail: karolina.nordin@knowit.se