Digital kommunikation

Bläddra bland bloggar från våra affärsområden

Storytelling med siffror – för bättre affärsbeslut

Alla vet att de borde göra det. Men få gör det. Jag pratar om datadrivna affärsbeslut. När majoriteten av beslutsfattare fortfarande baserar sina beslut på magkänsla, kommer de företag som tar välgrundade affärsbeslut som bygger på tillgänglig data att ha en enorm konkurrensfördel.

0 Svar Läs mer

Ny undersökning: Kvinnor och IT

Internetstiftelsen i Sverige med flera har tittat närmare på vad unga kvinnor anser om IT-branschen – vad som lockar alternativt avskräcker dem. Det är förstås högintressant läsning för oss som arbetar inom IT.

0 Svar Läs mer

Mobile Video 2015: A Global perspective

Tvärtemot vad många tror används mobila skärmar regelbundet för att strömma längre videoformat. Det visar den omfattande undersökningen Mobile Video Usage: A Global Perspective, som publicerades idag av Interactive Advertising Bureau (IAB) och IAB Sverige. Undersökningen innehöll 20 frågor om mobil videokonsumtion och ställdes till konsumenter i 24 länder runt om i världen.

0 Svar Läs mer

Midsommarväder

Vore intressant att se vädersajternas och -apparnas besökarstatistik för midsommar. Största peaken på hela året?

0 Svar Läs mer

Sommar = mobilboom

Varför mobiltrafiken ökar på sommaren behöver man inte direkt vara webbanalytiker för att lista ut. Vi har semester, vi är utomhus i högre utsträckning än annars, vi reser mer och sitter oftast helst inte framför skärmen hemma eller på jobbet. Mobilen är helt enkelt det smidigaste sättet för oss att vara online på.

0 Svar Läs mer

En blick på Googles konsumentbarometer

Människor är mer uppkopplade än någonsin, och särskilt smartphone-användningen ökar. Webbstatistik, enkäter och andra undersökningar hjälper oss att förstå när, hur och varför människor använder internet, så att vi kan utforma smartare sajter, tjänster och budskap som ger bättre effekt.

0 Svar Läs mer

Mobilen förändrar vårt köpbeteende

I takt med att mobila enheter blivit en oumbärlig del av vår vardag har vår mediekonsumtion förändrats. Vi har gått från avgränsade, dagliga sessioner på webben till ett mycket mer fragmenterat beteende: En spontan googling av något vi plötsligt vill kolla upp, en blick på dagens nyhetsrubriker, en chattkonversation med en vän medan vi väntar på bussen, ett snabbt öga på Facebook och Twitter – allt i samma stund som behovet (eller lusten) uppstår. Vi vänder oss reflexmässigt till mobilen och agerar omedelbart på våra behov av att utföra något, upptäcka något, titta på något eller köpa något.

0 Svar Läs mer

Seg sajt kan kosta mycket

Amazon räknade 2012 ut att om deras sajt hade laddats bara en sekund långsammare, så skulle det kosta dem 1,6 miljarder per år i förlorad försäljning. Idag skulle siffran sannolikt vara avsevärt högre.

0 Svar Läs mer

Läs mer om Knowit

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Sortera inläggen

Senaste
Mest populära

Ämnen

Visa Alla