Digital kommunikation

Bläddra bland bloggar från våra affärsområden

Digitalakademin i Göteborg

Den 29 november gick Digitalakademidagen av stapeln i Göteborg. Frida Boisen var moderator och på talarlistan fanns bland andra Jonas Wallentin, chefsanalytiker på Google Sverige, Johan Wullt, chef för kommunikation på EU-kommissionen, Tomas Ekberg, chefsanalytiker på Västra Götalandsregionen och Sofia Magnusson, grundare av The Folklore Company. Knowit var inbjudna som digitala experter för att hålla ett längre utbildningspass under eftermiddagen, lett av Sam Hirbod och Sofia Bergfeldt Trotzig.

0 Svar Läs mer

Att ha en Facebook-sida kan skada ditt varumärke.

”Vi måste ha en Facebook-sida”. Låter det bekant? Nästan samtliga som jobbar med webben, marknadsföring eller har varit del i ett mindre bolag har hört denna vanliga, men ack så farliga mening. Varför är den farlig då? Jo, om målet är att skapa en Facebook-sida kan jag nästan garantera att varumärket kommer ta skada.

0 Svar Läs mer

Användarupplevelser med krux

Bra User Experience (förkortas UX och betyder användarupplevelse) är en förutsättning för att skapa framgång för produkter och tjänster. Åtminstone i sammanhang där det råder konkurrens och användarna gör egna val.

0 Svar Läs mer

Regnbågsfärger

Sedan USA:s högsta domstol i fredags beslutade att alla amerikaner – oavsett kön eller sexuell läggning – har rätt att gifta sig, vill många vara med och fira. I helgen har nätet bit för bit målats i regnbågens färger, av både privatpersoner, organisationer och företag.

 

Brand Pride

Många varumärken passar på att visa upp sina värderingar genom att tillfälligt låta sina logotyper vara regnbågsfärgade. Här är några färgglada exempel på svenska och utländska varumärken, med White House överst i mitten:

 

(Vissa logotyper behöver förstås inte svida om, som exempelvis Flygbussarna...)

1 Svar Läs mer

Twitter Design Pattern - istället för ordning och reda

Twitter är just nu min främsta källa till information av alla möjliga slag. Händer det något, får man reda på det där allra först. På Twitter finns också mycket brus (kanske till och med för mycket), men jag tror att man lär sig att filtrera och välja bort det som inte ger något värde. Vid första anblicken ser ett twitterflöde ut som ostrukturerad information. Men det finns ordning i kaoset: taggar fungerar som metadata, beskriver och kategoriserar informationen, samt gör den sökbar.

0 Svar Läs mer

Läs mer om Knowit

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Sortera inläggen

Senaste
Mest populära

Ämnen

Visa Alla