Digital kommunikation

Bläddra bland bloggar från våra affärsområden

Digitalakademin i Göteborg

Den 29 november gick Digitalakademidagen av stapeln i Göteborg. Frida Boisen var moderator och på talarlistan fanns bland andra Jonas Wallentin, chefsanalytiker på Google Sverige, Johan Wullt, chef för kommunikation på EU-kommissionen, Tomas Ekberg, chefsanalytiker på Västra Götalandsregionen och Sofia Magnusson, grundare av The Folklore Company. Knowit var inbjudna som digitala experter för att hålla ett längre utbildningspass under eftermiddagen, lett av Sam Hirbod och Sofia Bergfeldt Trotzig.

0 Svar Läs mer

Sommar = mobilboom

Varför mobiltrafiken ökar på sommaren behöver man inte direkt vara webbanalytiker för att lista ut. Vi har semester, vi är utomhus i högre utsträckning än annars, vi reser mer och sitter oftast helst inte framför skärmen hemma eller på jobbet. Mobilen är helt enkelt det smidigaste sättet för oss att vara online på.

0 Svar Läs mer

Mobilen förändrar vårt köpbeteende

I takt med att mobila enheter blivit en oumbärlig del av vår vardag har vår mediekonsumtion förändrats. Vi har gått från avgränsade, dagliga sessioner på webben till ett mycket mer fragmenterat beteende: En spontan googling av något vi plötsligt vill kolla upp, en blick på dagens nyhetsrubriker, en chattkonversation med en vän medan vi väntar på bussen, ett snabbt öga på Facebook och Twitter – allt i samma stund som behovet (eller lusten) uppstår. Vi vänder oss reflexmässigt till mobilen och agerar omedelbart på våra behov av att utföra något, upptäcka något, titta på något eller köpa något.

0 Svar Läs mer

Digital marknadsföring för Projectplace

Projectplace erbjuder samarbetsverktyg i molnet, och är inom sin bransch marknadsledande i Europa. De har anställda i åtta olika länder och användare i över 150. Webben är en viktig kanal för att nå ut till nya och befintliga kunder, så Projectplace inser nyttan med att arbeta med digital marknadsföring för alla sina marknader.

0 Svar Läs mer

Syns inte, finns inte

Fyra av fem svenskar söker information om varor eller tjänster på nätet, och en nästan lika stor andel handlar online. Så det är inte svårt att förstå varför digital marknadsföring är nödvändigt, speciellt för företag som driver sin affär på nätet.

0 Svar Läs mer

Läs mer om Knowit

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Sortera inläggen

Senaste
Mest populära

Ämnen

Visa Alla