Digital kommunikation

Bläddra bland bloggar från våra affärsområden

Storytelling med siffror – för bättre affärsbeslut

Alla vet att de borde göra det. Men få gör det. Jag pratar om datadrivna affärsbeslut. När majoriteten av beslutsfattare fortfarande baserar sina beslut på magkänsla, kommer de företag som tar välgrundade affärsbeslut som bygger på tillgänglig data att ha en enorm konkurrensfördel.

0 Svar Läs mer

Regnbågsfärger

Sedan USA:s högsta domstol i fredags beslutade att alla amerikaner – oavsett kön eller sexuell läggning – har rätt att gifta sig, vill många vara med och fira. I helgen har nätet bit för bit målats i regnbågens färger, av både privatpersoner, organisationer och företag.

 

Brand Pride

Många varumärken passar på att visa upp sina värderingar genom att tillfälligt låta sina logotyper vara regnbågsfärgade. Här är några färgglada exempel på svenska och utländska varumärken, med White House överst i mitten:

 

(Vissa logotyper behöver förstås inte svida om, som exempelvis Flygbussarna...)

1 Svar Läs mer

Den röriga startsidan

Att ransonera innehållet på webbsajtens eller, kanske ännu värre, intranätets startsida är ett klassiskt problem. Ledningen vill lyfta upp innehåll från ”Om oss”, kanske senaste verksamhetsberättelsen som blev så snygg. Pressansvarige vill ha ett tydligt flöde med nyheter, gärna högt upp. Kanske länka in twitterflödet? Facebook? Kundservice vill att det ska vara lätt att komma till ”Vanliga frågor och svar”. IT vill visa aktuell störningsinformation. Sedan behöver vi puffa för vår kommande konferens, kampanjsajten, få besökarna att signa upp på vårt nyhetsbrev och så förstås lite fina bilder som ger bra stämning och gör webbesökarna tillmötesgående. Viljorna inom organisationen är ofta många och spretiga.

0 Svar Läs mer

Bättre användarupplevelser med hjälp av kundresan

Vi tjatar gärna om användarupplevelsen. Det är för att det är så viktigt när man ska göra användbara och lönsamma webbtjänster.

0 Svar Läs mer

Teknik + Kommunikation = Sant

Vet du vad UX är? När vi på Knowit använder uttrycket syftar vi på användarupplevelse – User eXperience. Vi har ett helt team som specialiserar sig på just interaktionen mellan teknik och användare.

Många faktorer påverkar användarupplevelsen. Hur intuitivt är gränssnittet? Hur snabbt laddas tjänsten? Hur visas felmeddelanden? I vårt UX-team skapas allt från användarflöden och informationsstrukturer till den känsla webbplatsen, tjänsten eller appen ska förmedla.

0 Svar Läs mer

Läs mer om Knowit

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Sortera inläggen

Senaste
Mest populära

Ämnen

Visa Alla