Digital kommunikation

Bläddra bland bloggar från våra affärsområden

Låt dejten blomma ut – så behåller du besökarna på webbplatsen

För ett tag sedan skrev jag om avvisningsfrekvens; vad det är och hur vi kan jämföra det med att gå på dejt (!). Jag resonerade lite huruvida en hög avvisningsfrekvens är bra eller dåligt – för det beror nämligen på vad din sida har för syfte. Men om vi nu har en webbplats där vi önskar att behålla besökaren så finns det några saker att tänka på.

0 Svar Läs mer

Den röriga startsidan

Att ransonera innehållet på webbsajtens eller, kanske ännu värre, intranätets startsida är ett klassiskt problem. Ledningen vill lyfta upp innehåll från ”Om oss”, kanske senaste verksamhetsberättelsen som blev så snygg. Pressansvarige vill ha ett tydligt flöde med nyheter, gärna högt upp. Kanske länka in twitterflödet? Facebook? Kundservice vill att det ska vara lätt att komma till ”Vanliga frågor och svar”. IT vill visa aktuell störningsinformation. Sedan behöver vi puffa för vår kommande konferens, kampanjsajten, få besökarna att signa upp på vårt nyhetsbrev och så förstås lite fina bilder som ger bra stämning och gör webbesökarna tillmötesgående. Viljorna inom organisationen är ofta många och spretiga.

0 Svar Läs mer

Läs mer om Knowit

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Sortera inläggen

Senaste
Mest populära

Ämnen

Visa Alla