Digital kommunikation

Bläddra bland bloggar från våra affärsområden

5 steg för rätt effekter

Att känna att vi är på rätt väg. Att som kommunikatör åstadkomma en förändring och ha en plan framåt. Effektkartläggning är ett sätt för att hela tiden blir lite bättre, lite smartare.

0 Svar Läs mer

Är hög bounce rate alltid dåligt?

När vi pratar webbanalys med våra kunder kommer diskussionen ofta in på bounce rate. Man är orolig för att att man har en hög bounce rate – avvisningsfrekvens – på sin webbplats. Och det vill man såklart fixa till.

0 Svar Läs mer

Storytelling med siffror – för bättre affärsbeslut

Alla vet att de borde göra det. Men få gör det. Jag pratar om datadrivna affärsbeslut. När majoriteten av beslutsfattare fortfarande baserar sina beslut på magkänsla, kommer de företag som tar välgrundade affärsbeslut som bygger på tillgänglig data att ha en enorm konkurrensfördel.

0 Svar Läs mer

Nya insikter under BI-konferensen 2017

Microsoft med vänner fyllde konferensen på Hotel Post i Göteborg med insikt, kunskap, trender och framtidshopp. Joacim Damgard, VD för Microsoft Sverige inleder konferensen och berättar att endast 12% av Fortune 500-företagen som existerade för 50 år sedan överlevt till idag. Man kan direkt ana orsaken.

0 Svar Läs mer

Kravhantering i ett Scrum-projekt

Idag har företag som tur är förstått att man ska jobba agilt i digitala utvecklingsprojekt istället för med vattenfallsmodellen, som var vanligt förut. Agil webbutveckling betyder att man anpassar sig till förändrade krav under projektets gång. Den stora nackdelen med vattenfallsmodellen var ju bland annat att de krav man ställde i början av projektet kanske visar sig vara helt fel i slutet av projektet, vilket gör att man får en slutprodukt som inte stämmer överens med det man vill ha. Att göra förändringar sent i ett webbprojekt blir ofta dyrt och medför att tidsplanen blir förskjuten, alltså är det mycket bättre och mer kostnadseffektivt att göra förändringar under projektets gång. Scrum har visat sig vara den mest framgångsrika och populära agila processen.

0 Svar Läs mer

E-barometern 2016

I veckan var vi och lyssnade på presentationen av Postnords undersökning av e-handeln för 2016. E-barometern, som man kallar undersökningen, har pågått under många år. Siffrorna spänner så långt bak som 2003. Sammanfattningsvis kan man säga att e-handeln 2016 går som tåget, bolagen kämpar med att få till omniupplevelsen och att logistikaspekten av e-handeln tar stora delar av investeringspengarna.

0 Svar Läs mer

Svensk B2B e-handel undersökt

Kompisarna på e-handelsbolaget Litium har tagit pulsen på e-handel inom B2B-segmentet i Sverige. Det är en seriös undersökning som kommer årligen. Knowit var där och kunde bara stämma in i slutsatserna för 2016.

0 Svar Läs mer

Läs mer om Knowit

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Sortera inläggen

Senaste
Mest populära

Ämnen

Visa Alla